Top
GP Økonomi / Bransjeaktuelt  / Regnskapsførere får tommel opp i kundetilfredshetsanalyse

Regnskapsførere får tommel opp i kundetilfredshetsanalyse

Siste måling fra markedsanalyseinstituttet EPSI Rating Norge viser at kundene er fornøyde med sine regnskapsførere.

05.06.18

Skrevet av  Knut Høylie, Regnskap Norge

Del

EPSI har målt kundetilfredsheten hos kunder av regnskapsforetak i en årrekke, og målingene viser at bedriftene jevnt over er meget godt tilfredse med regnskapstjenestene. Det er de små bedriftene som er mest fornøyde.

 

Om studien

Årets studie ble gjennomført i perioden 10. april til 22. mai av Norstat. Totalt er det gjennomført 700 intervjuer med bedrifter med minst én ansatt.

Regnskapsførerne ender på en tilfredshetsskala fra 0 til 100 ut med 76 i score. EPSI skriver om skalaen at resultater over 75 peker på en sterk relasjon mellom leverandør og kunde.

«All-time high» for revisorene

Mens regnskapsbransjen oppnådde sitt beste resultat noensinne i 2017 med en score på 76,5, opplever revisjonsbransjen i 2018 sitt beste år med score på hele 77,4.

Det er de små og mellomstore revisjonsselskapene som samlet sett får den beste tilbakemeldingen fra kundene.

Les mer om undersøkelsen og resultater hos EPSI.