Slik effektiviserer TripleTex hverdagen din: En enkel gjennomgang av systemet
Slik effektiviserer TripleTex hverdagen din: En enkel gjennomgang av systemet
Det finnes mange regnskapsprogrammer. I GP Gruppen har vi valgt Tripletex som program for oss selv og de fleste av våre kunder, da dette systemet gir oss et hav av muligheter til å effektivisere og simplifisere arbeidet med økonomi og regnskap i hverdagen.
Her er en rask gjennomgang av funksjonene i Tripletex, som hjelper til med å effektivisere hverdagen når det gjelder økonomi og regnskap:
1. Fakturaprogram
I Tripletex har du et samlet faktura- og regnskapsprogram. Å samle alt i ett system, betyr bedre kontroll. Bedre kontroll betyr bedre tid, og tid spart er som kjent penger tjent.
All fakturering i Tripletex skjer elektronisk og fakturaprogrammet har støtte for alle de mest populære måtene å sende faktura på. Du kan enkelt opprette og sende eFaktura, EHF, på Vipps eller e-post, både til bedrifter og privatpersoner. Regnskapet oppdateres automatisk og ved hjelp av KID-nummer på faktura og automatisk betalingsoppfølging, har du til enhver tid full oversikt over hvilke kunder som har betalt og ikke.
Du kan også opprette nye fakturaer direkte fra Tripletex-appen mens du er på farten.
2. Leverandørfaktura
Inngående faktura kommer automatisk inn i Tripletex via EHF, eller tilsendt via epost til systemet. Integrert med bank, slipper du blant annet inntasting av kontonummer og KID, og kan i det store og hele spare mye tid når det gjelder betaling. Du slipper å logge deg inn i nettbanken for å betale.
3. Regnskapsprogram
En brukervennlig og fleksibel regnskapsløsning sørger for effektive rutiner tilpasset dine behov. I Tripletex effektiviser bokføringen med automatiske løsninger og gir deg full oversikt over hele bedriften.
Tanken er at det med god oversikt og et oppdatert regnskap, skal bli enklere å ta de riktige beslutningene. En sømløs kobling mellom regnskapsprogrammet og lønn, lager, betalinger, prosjekter, bank- og kasseintegrasjoner bidrar til et løpende oppdatert regnskap, enklere rapportering og mer effektiv bokføring.
4. Reiseregning og utlegg
De fleste bedrifter, enten det er enkeltpersonsforetak eller selskaper med mange titalls ansatte, opplever fra tid til annen at arbeidet krever at en gjør en del utlegg.
Føring av reiseregninger og utlegg kan fort bli slitsomt dersom skuffer og lommer fylles opp med krøllete kvitteringer over en periode. Med smart funksjonalitet fra Tripletex kan reiseregninger og utlegg føres smidig på PC eller mobil, og enkelt legges til neste lønnsutbetaling.
Her er det bare å knipse et bilde av kvitteringen, så kan den kastes etterpå. Alt kan gjøres fra samme sted i systemet, og det vises tydelig hvilke reiser og utlegg som er godkjent eller utbetalt.
5. Lønnssystem
I Tripletex har du mulighet til å sette lønnskjøringen på autopilot. Lønnssystemet håndterer alle tidkrevende og manuelle oppgaver for deg og er selvsagt tett koblet opp mot resten av systemet, slik at reiseregninger, utlegg og timer enkelt kan inkluderes.
Denne løsningen sparer deg for tid og unødvendige kostnader, uavhengig av om du har én eller hundre ansatte.
Lønnen utbetales direkte fra systemet med integrasjon mot bank. Skatt, arbeidsgiveravgift og a-melding løses med direkte kobling mot Altinn.
I GP bruker vi Tripletex for de fleste av våre kunder. Har du et annet system fra før, hjelper vi deg gjerne med å bytte.
Se hva Geir i GP Økonomi sier om overgang til Tripletex som lønnssystem, i denne artikkelen.
6. Prosjekt og timeføring
Som prosjektleder er det alfa og omega å ha oversikt over lønnsomheten i et prosjekt. Da er et godt prosjektstyringsverktøy helt essensielt.
Med Tripletex får du et komplett økonomisystem med et funksjonsrikt prosjektstyringsverktøy innebygd. Tripletex gir oversikt over lønnsomhet, ressursbruk og budsjetter. Timer og utlegg kobles direkte til rett prosjekt. Dette frigjør tid i arbeidshverdagen og gir deg den fleksibiliteten du trenger.
Med alt samlet i ett system får du bedre oversikt og kontroll, som igjen gjør at du kan ta presise og lønnsomme beslutninger.
6. Lagerstyring og logistikk
Tripletex sin lager- og logistikkmodul er skreddersydd for bedrifter som trenger full kontroll over produkt- og lagerstatus.
I denne modulen finner du blant annet:
- Innkjøp fra systemet
- Administrasjon av lager
- Restordre
- Lagerlokasjon
- Produktgrupper
- Avvikshåndtering
- Plukkliste og pakkseddel
- Oversikt og rapportering
- Varetelling
- Masseendring av produkt
Ved utføring av varemottak og opprettelse av ordre og faktura vil lagerbeholdningen automatisk oppdateres. Flere smarte funksjoner som avvikshåndtering, restordre, lagerlokasjon og oversiktlige dashboards gjør at hele bedriften får full kontroll på både varelageret og logistikken.
Vil du vite mer om Tripletex og hva systemet kan gjøre for bedriften din? Ta kontakt med oss, så hjelper vi deg!