Top
GP Økonomi / Lønn & personal  / Rapporterer du pensjonsleverandør riktig?

Rapporterer du pensjonsleverandør riktig?

Flere virksomheter oppgir feil organisasjonsnummer på sin pensjonsleverandør. Dette gjør at pensjonsselskapene ikke får «hentet» og oppdatert sine pensjonsavtaler med korrekt informasjon fra a-meldingen.

06.03.24

Skrevet av 
Alia Hammami, Regnskap nNorge

Hvordan rapportere pensjonsleverandør riktig i a-meldingen. Det får du svar på her! Foto: Getty Images

Skatteetaten minner bedrifter med OTP-ordning om å oppgi riktig organisasjonsnummer for pensjonsleverandør i a-meldingen.

Det er organisasjonsnummer til pensjonsleverandør som arbeidsgiver har tegnet avtale med som skal oppgis.

Det er mulig å oppgi flere pensjonsleverandører dersom arbeidsgiver har OTP-avtaler med flere avtaleparter.

Merk at organisasjonsnummeret må oppgis hver måned fra og med den måneden pensjonsavtalen trer i kraft til og med den måneden den opphører.

Husk å oppdatere ved endring i pensjonsleverandør

Arbeidsgiver som endrer pensjonsleverandør, må også huske å endre organisasjonsnummer i a-meldingen.